torsdag 15 november 2012

O som i...

Orkidéer!!!

Min absoluta favoritblomma!
Och framför allt de vita orkidéerna.
Jag älskar dem och vill ha fullt av dem. Idag har vi två mini orkidéer på köksbordet som tyvärr inte blommat än så färgen är fortfarande okänd.
I Köksfönstren finns bara orkidéer. Några är vita, några är lila, vinröda och rosa. Den enda färgen jag har lite svårt för är ju gult! Men det gäller för alla saker här i världen (förutom solen såklart!).

Och när jag ska till Ikea nästa gång kommer det inhandlas ännu mer orkidéer. Har fått ett nytt fönster att dekorera :-)

Vilka blommor gillar ni?

Tack för alla era kommentarer! Det värmer mig OCH de gör nytta eftersom varje kommentar innebär en krona till cancerfonden!

4 kommentarer:

  1. Jag älskar också okideér. Jag har cerisa hemma i vardagsrummet. Men inte äkta eftersom jag inte är så bra på att ta hand om blommor.

    Sedan älskar jag ju rosor och liljor också!

    Jaså, stödjer du cancerfonden med våra inlägg. Det är ju superbra! Stor kram till dej!

    SvaraRadera
  2. Okidé är ju bara såå fint! Det är min favorit i krukväxt och Dahlia är favoriten bland snittblommor ;)

    Tack fina du för din kommentar... blev sååå glad!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  3. Orkide är min favoritblomma o få helst vit. Kan vara att de är en av de få blommer jag lyckas hålla levande. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Den enda blomman vi har och den verkar ha kommit till liv igen!!! Skam den som ger sig, snart blommar den igen. Det tig ett åt;)

    SvaraRadera