tisdag 20 november 2012

T som i...

Toppen och Tack!!!

Det är Lidl av alla som jag tackar idag.
Jag har aldrig varit något av nån korv-ätare. Ett tag gillade jag inte korv alls.

Visst, en snabb korv på Ikea efter en dags shopping med blodsockret nere i sulorna, en grillad ute i pulkabacken eller en bit falukorv på picknicken har aldrig suttit fel, men de andra korvarna har jag gladeligen sluppit.

Sen när jag började med lchf så försvann alla dessa korvar. Någon bit falukorv har det väl blivit om jag hittat en med tillräcklig hög kötthalt och tillräckligt låg kolhydratshalt.
Och tro mig, att hitta en korv som funkar med lchf är fasen ingen lek!!!

Och tro mig igen, suget efter korv, så här snart 1,5 år med lchf, är STORT! Vet inte om det beror på att jag såklart blivit sugen på nåt jag inte kan äta, eller om det beror på att jag helt enkelt börjat gilla korv så här 32 år senare! Jag tror på den sista sv förklaringarna annars borde det ju finnas många fler saker som jag skulle sukta efter just nu!

Idag sladdade jag iaf in på Lidl av en slump. Brukar inte handla där i vanliga fall, säkert har jag en god förklaring till varför. Men idag gjorde jag det. Och vad glad jag är för det! De hade många olika sorters korvar, köttbullar och färdiga hamburgare utan socker eller andra kolhydrater! Majonnäs helt utan socker. Storpack med ägg. Ja, de hade massor av varor som jag som lchf:are länge letat efter men inte hittat!!! Och till ett betydligt billigare pris! Så, om smaken är tillfredsställande så kommer nog Lidl att få nåt mer besök framöver!

Men tills dess säger jag bara Toppen och Tack så länge, och eventuellt på återseende!

Ha en fin tisdag alla!

8 kommentarer:

  1. Jag gillar korv, fast jag har blivit lite trött på korv för jag har en korvtokig man. men härligt att du hittat en bra butik för din LCHF´s diet.

    Provade dieten förra året, men efter 14 dagar och med konstant magknip gav jag upp..jag tror jag är alldeles för glad i god mat och fel mat...måste komma på ett bätte sätt att få kroppen att må bättre

    Kram Kajsa

    Ps. Dina ord värmde gott idag som alltid :) Hoppas tomten är snäll och läser dit brev ordentligt!!

    SvaraRadera
  2. Får man inte äta korv fast de innehåller lite socker? Jag fasar nu för när jag ska börja, jag som är så slarvig :S

    Ja Lidl ja, jag var själv skeptisk men nu har jag faktiskt hittat några favoriter. Det är bara synd att de har sådant dåligt sortiment. Många saker sknas ju där.

    SvaraRadera
  3. Jag letade också korv med hög kötthalt innan jag drog ner på köttet. Hellre mycket kött än massa konstiga tillsatser. Fast nu äter jag sojakorv de få gånger jag äter korv. Det är ingen bedrift att äta vegetariskt för mig. Jag tycker ju i stort sett nästan allt kött är äckligt. Blir inte alls sugen när andra sitter och slafsar i sig ;) Men jag klagar inte på de som äter det heller. Alla gör sina egna val och en dag vegetariskt i veckan är bättre än ingen. Sedan är det ju stor skillnad om man väljer ekologiska och närproducerade varor i stället. Som sagt, alla får göra sina egna val och det måste respekteras.

    Hoppas nu du är nöjd med dina inköp även efter att du smakat på dem :)

    SvaraRadera
  4. En grillad korv med bröd är väl ändå inte så dumt på skogsutflykten med barnen?
    Men som sagt man kan ju kolla vad det är i den när man köper den, det finns
    faktiskt ganska bra korvar nu för tiden!
    Ha en bra kväll
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. åh va gott enkelt men gott allt är gott när man är på utflykt :) hoppas du har det bra kramen

    SvaraRadera
  6. Nej jag är ingen korvälskare heller. Kan vara gptt med en gillad, men det finns godare att äta. Vem vet jag kanske också börjar gillar korv ;)
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  7. Jag som ocså äter LCHF men är veggo kanske inte testar Lidl för korvens skull men där verkar vara andra produkter som även passar mig, så tack för tipset

    SvaraRadera