lördag 10 november 2012

J som i...

Jesper!

Såklart! Den förstfödde av grabbarna! När han kom till världen var han endast 47 cm lång och vägde 3350 kg! Det vill säga ett kilo mindre än den sista!
Jag minns hur sköterskorna på BB stod och drog i honom och mätte och mätte. Det kan inte stämma var deras åsikt. Killar är inte så korta. Det blev till och med en röntgen. Men det stämde! Idag, 11 år senare, är han drygt 160 cm lång och har storlek 43 i skor!!! Barnmorskan och en ortoped han träffade i samband med sitt benbrott har uppskattat att han kommer att bli MINST 180-185 cm. Vi får se var det slutar, de hade ju fel vid födseln då de trodde han i framtiden skulle behöva hormoner för tillväxten... Mmm jo tjena!

Men idag 11 år gammal är han en typisk tween på många sätt. Det är dator, iPhone, sms, tv-spel, tv och Skype som gäller! Ihop med kompisarna såklart, vare sig de fysiskt umgås eller inte...

Vi lite äldre i hushållet och omgivningen har väl lite svårt gör den här nya tidens sätt att umgås och hänge sig i den virtuella och tekniska världen. Till viss del förstår vi, till viss del har vi konflikter. Eviga konflikter som aldrig hittar sin lösning. Mycket för att vi verkar vara den generationen som hamnar i skarven här gällande detta "problem". Alla vi pratar med har samma problem och ingen av generationerna äldre än oss har nånsin stött på det så var kan man få svar???
Eller är det vi som överdriver?

Sen är han med i scouter och badminton så lite balans i data-världen finns det ju!

Han är en otroligt glad och pratsam kille, och just nu full av pubertetshormoner vilket inte alltid är så lätt eller roligt, men oerhört intressant och spännande!

En go kille som jag ska få äran att åka på Justin Bieber konsert i Oslo med i vår, hans största idol för tillfället, och han börjar just nu värma upp mig inför musiken och försöka lära mig låtarna. Resultatet hittills: jag kan nästan
en hel låt!!!

Anledningen till att det varken är så mycket skrivet eller så mycket bilder på honom längre i bloggen eller på Facebook beror helt och hållet på honom och mina försök att vara en god mor. Jesper har en stark integritet och har sagt ifrån om att vara med när han inte vet vad som blir skrivet. Något jag känner att jag såklart måste respektera och därför blir inläggen med honom färre, även om jag ofta drar nytta av att bara kunna nämna honom sådär i förbigående... Men idag har jag fått godkänt att skriva inlägget om honom, med bild!


Hoppas alla får en fin lördag!
Vi ska snart iväg till några vänners insamlings-initiativ till förmån för Barncancerfonden!


P.s
Hade dock kunnat köra ett till I idag... Som i Ingenting, Ingen, Inte...

Inte en enda kommentar kom in igår till förmån gör Cancerfonden! Trist...
Får kommentera mig själv sen så det åtminstone blir en krona även för igår!

Men som sagt, idag är det J som gäller!!


6 kommentarer:

  1. Coola killen! 11 år, inte klokt va fort tiden går..

    SvaraRadera
  2. Vilken go kille du har, visst är man stolt mamma över sina underbara killar. Jag önskar bara att tiden inte gick så fort, jag hinner inte med, de blir stora så fort. Ha en härlig lördag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Tiden går fort vill jag lova.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Fin kille du har! Det där med integritet är viktigt, roligt att han ville vara med idag.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag har inte kunnat kommentera hos dig hur mycket jag än har klickat, men idag gick det äntligen, något tekniskt som jag inte förstår mig på. Och min "datakunniga" har inte alltid tid att hjälpa mig :) känns det igen kanske? Vilken bra idé att en insamling ska bli kul att läsa om imorgon. Ha en bra kväll Karin

    SvaraRadera
  6. Vilket fint J!!!! Verkligen underbart att kunna njuta av sina barns alla åldrar!
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera